Tuesday 3 January 2017

Wali.

SIAPA WALI ALLAH??

- kalau kau kata :
 
1.Wali itu adalah orang yang bole terbang..maka aku lihat BURUNG adalah wali
2.Wali itu adalah orang yang bole bejalan atas air..maka aku lihat ITIK adalah wali
3.Wali itu adalah apabila dia datang orang lain merasa gerun atau haibh..maka aku lihat HARIMAU adalah wali
4.Wali itu adalah yang bole bagi duit bila orang menghendakinya..maka aku lihat MESIN ATM adalah wali
5.Wali itu adalah yang boleh tau apa kita buat,yang boleh tau nama kita ,alamat rumah tanpa kita bagitau dll..maka aku lihat INTERNET adalah wali
6.Wali adalah yang banyak ilmu bila kita tanya masail dia bole jawab..maka aku lihat GOOGLE n PLAYSTORE adalah wali

Maka siapakah WALI ALLAH...??
الإستقامة خير من ألف كرامة
Meraka adalah orang yang menyuruh kepada kebaikan dan melarangan kemungkaran dengan ISTIQAMAH sehingga Allah s.w.t mengurniakan kepada mereka nikmat atau kelebihan sebagai hadiah buat mereka..........wallahua'lam 👍

No comments:

Post a Comment